Snälla ge mig recept som du rekommenderar så att jag kan fortsätta

torsdag 28 april 2011

28 April Bayersk bratwurst

En till sorts bratwurst! Även denna grå i färgen..skumt!
Gjorde som en pastasallad med lite allt möjligt som jag hade i kylen.
Hörde på radion hur dom skulle hissa och dissa olika saker.. då hissade dom bonus-osten. Ni vet när man ska laga mat eller göra en macka och skär en bit extra ost och stoppar direkt i munnen. Det är bonus-osten.
Tänkte på det idag när jag gjorde i ordning min pastasallad, och tog lite bonus-ost under tiden. Och jag håller med om att det ska hissas. För gud så gott det är med en mun ost när man är hungrig. Speciellt ädelosten aura, den är min favorit!

Detta hade jag i min pastasallad:
pasta
creme fraiche
jalapenos
aura ädelost
cocktailtomater
gurka
groddar
salt och peppar
stekt, bayersk bratwurst

Det var gott med lite pastasallad..åt den ute i trädgården, härligt att man äntligen kan börja sitta ute och äta!
Men det var tyvärr ingen höjdar korv, tyckte den smakade lite konstigt. Det var nog också en miss att jag slängde i jalapenos...eller så hade jag i för många, starkt blev det i alla fall!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar