Snälla ge mig recept som du rekommenderar så att jag kan fortsätta

måndag 25 april 2011

25 April Johans pastasallad

Ett tips från Uppsala! Sallad är ju inte riktigt min grej, men jag tar alla tips på allvar, så självklart provade jag även denna! I och för sig är det ju nyttigt och bra med sallad.. kanske borde försöka äta mer sånt. 
Tog mig friheten att byta ut salladen mot bladspenat, och hade inga valnötter hemma, så det fick bli lite solrosfrön istället.. så blev inte riktigt som receptet.. men bra nära i alla fall! 




sallad eller färsk baby spenat
kokt pasta
valnötter eller solrosfrön
ädelost
parmaskinka
päron


Dressing
honung
balsamvinäger

1. Riv salladen i bitar, blanda med pasta, parmaskinka och päronbitar. Smula över ädelost och valnötter.
2. Valnötterna kan serveras i en skål bredvid (alternativ för allergiker).
3. Vispa ihop dressingen och servera till salladen. Låt gärna salladen stå i rumstemperatur en liten stund så smakar osten mycket mer. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar