Snälla ge mig recept som du rekommenderar så att jag kan fortsätta

måndag 18 april 2011

18 April Spansk Tortilla


Skulle snarare kalla detta för en omelett, men är det spansk tortilla, så är det. Hur som helst ett tips från min kära vän S. Brukar ofta leta fram recept på tasteline, men idag plockade jag fram min fina gamla Annas mat, där fanns detta receptet med. Det var i alla fall enkelt att göra. Helt okej, men lite halvtråkigt..är inte så superförtjust i omelett. Eller spansk tortilla då, om jag nu ska kalla det så.

4 ägg
2 msk vatten
salt, svart och vitpeppar
½ röd paprika
1 gul lök
olja att steka i
2 st kokta potatisar.

Skär potatisen, löken och paprikan i små bitar. Blanda ihop ägg, vatten, salt och peppar.
Stek löken i oljan tills den blir genomskinlig, blanda sedan ner potatisen och paprikan. Häll på äggsmeten, stek tills den stelnar i kanterna men fortfarande är lite lös i mitten. Garnera gärna med svarta oliver. (men jag hoppade över det, för jag hade inga hemma). Servera med en god sallad eller kanske bara med god ost som jag gjorde!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar