Snälla ge mig recept som du rekommenderar så att jag kan fortsätta

fredag 8 oktober 2010

8 Oktober Strutskorv





Man kan ju bli grinig över mindre, men mina pitepalts bullar blev totalt misslyckade. Förvirrad som jag är så råkade jag lämna plattan på högsta värmen, hörde det klassiska ljudet av att det kokade över, sprang in och drog av kastrullen från värmen. Tror ni att det var några små fina bullar kvar? Det var bara som en enda smet som låg där och simmade runt. Så det finns ju en annledning till att man ska läsa receptet NOGA, och hela innan man börjar. Inte som jag, som bara skummade igenom det första, och sen började agera. För lite längre ned stod det såklart att vattnet bara skulle sjuda. Men grattis Linnea.
Aja, det spelar ingen roll att jag hade förberett en massa och hade all tid i världen idag, icke!
Men man lär av sina misstag, det är väl sånt som gör en till en bättre kock antar jag. grrr
Så, vad blev det istället? Om inte korv! Tjoho vad ovanligt!
Men så går det när jag är en slarver, pitepalten får gott vänta till någon annan dag.
Slängde ihop lite av det jag hade, (för någon ork till att börja med nåt nytt avancerat det fanns inte) lök, spenat och fläsket som skulle ha varit i pitepalten(!!!).
Och så strutskorv, ovanligt, kul!
stekte 1 gul lök, och hackad strutskorv. Sen i med salt, peppar, spenat, mjölk, och lite redning. Sist i med fläsket. Blanda! Ska det va enkelt så ska det.
Bilden är inte så smickrande, så la upp två för att försöka övertyga om att det faktiskt var gott!
Provade en sorts pasta som jag inte ätit på hundra år. Den är som långa makaroner, ihålig spaghetti med andra ord. Supergod, blir faktiskt en helt annan smakupplevelse i jämförelse med vanlig spaghetti. Så prova den!


1 kommentar:

  1. Jag verkligen ser dig framför mig när jag läser din blogg. man får alltid ett leend på läpparna. kämpa på med maten men bränn inte ner huset! *ler*
    kram

    SvaraRadera