Snälla ge mig recept som du rekommenderar så att jag kan fortsätta

söndag 17 oktober 2010

17 Oktober Lunchkorv

Tillbaka från Lettland! Hade egentligen tänkt göra en stor härlig älgstek i ugnen idag. Men kom på att det är trevligare att göra iorning den när jag har bjudit över några gäster också. Plus att då kan man dricka gott vin till, men idag fanns det absolut noll sug efter vin.
Därför blev det istället en ny sorts korv. Perfekt middag idag, korv och pommes. Korven smakade precis som vanlig frukostkorv eller wienerkorv.

Passade förresten på att gå in på saluhallen när jag var i stockholm i fredags, som jag skrev att jag skulle.
Tyvärr har dom stängt på söndagar, så kunde inte göra några inköp idag. Men jag måste säga att det var riktigt kul att gå där och titta bland all mat. Hittade i alla fall fyra olika fisksorter jag inte har provat, och ostron. Sen fanns det även tjäder, duva, orre, fasan, kanin, hare och björn. Spännande! Speciellt med björn! Letade dessutom upp grodlår, men dom hade bara två kilos förpackningar, och det kostade 1000 kronor kilot. Känner inte för att ha två kilo i frysen, när jag inte ens vet om det är gott, så jag tror jag hoppar över dom tills vidare...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar