Snälla ge mig recept som du rekommenderar så att jag kan fortsätta

tisdag 12 oktober 2010

12 Oktober Pitepalt

Yes!! Jag lyckades, här har ni dom, mina kära små pitepalts bullar. Jag gjorde dom så försiktigt och varsamt så det nästan blev löjligt. Stod troget vid spisen som en rädd barnvakt när dom låg där och simmade på trean.

1 port.

3 kokta potatisar
3 råa potatisar, rivna.
½tsk salt
ca 1 dl mjöl

Blanda samman allt, och gör sen små bullar som du lägger ner i en kastrull med vatten.
Låt sjuda på låg värme i cirka en timme.
Servera med stekt fläsk och lingonsylt.

Gott var det! Men vet inte om det var så underbart gott att det var mödan värt, visst kändes det som en seger att få till dom. Men jag kommer nog inte göra det igen.
Smakade som potatisbullar ungefär. Äh, jag skulle nog hellre göra vanlig rösti med fläsk och lingonsylt istället. Går fortare, och minst lika gott. Eller nej, godare.

1 kommentar:

  1. HA HA HA HA HA barnvakt, du är ju för rolig. så mycket jobb för något som inte ens var gott. riktigt känner frustrationen!

    SvaraRadera