Snälla ge mig recept som du rekommenderar så att jag kan fortsätta

torsdag 9 september 2010

9 September Pernillas fisklasagne med regnbågsfilé

Nu har en kollega kommit tillbaka från mammaledigheten, och det första hon gjorde var att tipsa mig om denna goda lasagne, och dessutom visste hon om en till sorts korv, hackkorv. Nämen!
Hur som helst, denna goda fisklasagne var verkligen en hit! Påminner om vanlig lasagne såklart, men känns mycket fräschare. Inte alls samma mättnadskänsla, fisk är fräscht! Tack för tipset!

ca 4 port.

ca 4 dl Bechamel sås
ca 1 dl riven ost
4 st bitar regnbågsfilé
1 pkt crabsticks
ca 2 dl skalade räkor
lasagneplattor

Skär crabsticks och fisken i bitar. Stek fisken i lite smör med salt och peppar. Blanda sen crabsticks, fisk och räkor. Lägg lasagneplattor i en ugnssäker form, häll på lite fiskblandning och sås, fortsätt sen varva tills fisken är slut. Avsluta med lasagneplattor med bechamelsås på, och sist riven ost. Gratinera i ugnen i ca 200 grader i 30 minuter. Smaskens!

2 kommentarer:

  1. kul att du tyckte om den! kram pernilla

    SvaraRadera
  2. Jag blev lite nyfiken på din blogg så jag var ju tvungen att googla fram den nu i natt när hostan o febern höll mig vaken. Fisklasangen är testad idag och fick tummen upp av maken o lilltrollet härhema /Kram Helen

    SvaraRadera