Snälla ge mig recept som du rekommenderar så att jag kan fortsätta

torsdag 30 september 2010

30 September Struts

Spännade att prova på struts! Måste säga att det smakade inte alls fågel. Trodde att det skulle påminna om fasan eller kanske kalkon, men det var närmare nöt skulle jag nog vilja påstå. Dessutom såg det också mer ut som nötkött, väldigt mörkt i färgen.
Smarrigt var det i alla fall! Exotiskt att bjuda på någon gång, men ändå inget jag direkt skulle sakna, så det var ju inte något superwow kött.
Min kärlek han rynkade på näsan redan innan han smakat tyvärr, blev lite stött och ångrade att jag ens sagt vad det var för nåt. (min nya taktik blir att inte avslöja förrän efter man ätit upp) (tanken slog mig direkt, Hämd, operation: fårtestikel)
Hur som helst, så kommer det nog ändå dyka upp en del nya korvsorter ibland, då det för det första gör mitt mat-konto lite lätthanterligare, och för det andra ändå är ganska så otacksamt att bjuda min kärlek på nåt annat än korv!

receptet blev i alla fall:

struts
mjölk
1 hackad rödlök
1 pressad vitlöksklyfta
kantareller
salt och peppar
soya
mjölk
smör att steka i

och så supergott hemmagjort potatismos med mjölk, smör salt, vitpeppar och muskot i.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar