Snälla ge mig recept som du rekommenderar så att jag kan fortsätta

onsdag 22 september 2010

22 September Korv och stroganoff med lantkorv

Åhh!! Du kära lantkorv, tack för att du dök upp! Hittade denna korven på konsum, ser ut, och smakar precis som den kära falukorven. Men inte allt för fel för min del att den här dök upp, så jag kunde få göra lite stroganoff. Har inte gjort stroganoff på ett år nu, och förut brukade jag göra det någon gång ibland i alla fall. Det är precis som att jag kan få riktiga cravings för falukorv. Blir ju lite så när jag aldrig gör det längre. Samma gäller pyttipanna, det var allt för länge sen...

Hur som helst, stekte ihop;

½ ring lantkorv
1 gullök, hackad
salt och peppar
1 vitlöksklyfta, pressad
ca 3 dl mjölk
1 tsk sambal oelek
ca 1 dl tomatpuré

jasminris till.

Gott var det i alla fall! korv nr 38: Lantkorv

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar