Snälla ge mig recept som du rekommenderar så att jag kan fortsätta

tisdag 7 september 2010

7 September Pangasiusmal i folie

Hittade någon konstig sorts fisk i frysdisken på Coop. Blev sen upplyst av min inte bara korv älskande, utan även akvarifisk-älskande kärlek, att pangasius fisken är just det också, en akvariefisk. Läbbigt! Kändes nästan som att jag åt upp någons husdjur. (rör inte mina guppies!)
Provade att göra fisk i folie i ugnen för första gången. Hade bara på salt, peppar, smör och vitlök. Sen in i ugnen i ca 30 minuter i 200 grader. Grymt gott! Min kärleks dotter, som han inte helt oväntat kallar för yngel sa till och med "det här är den godaste fisken jag någonsin har ätit" Det kallar jag bra betyg.

1 kommentar:

  1. Grymt gott???? Helt vidrigt. Det finns folk som blir sjuka av den där äckliga jävla bottenfisken..Googla pangasius!!!

    SvaraRadera