Snälla ge mig recept som du rekommenderar så att jag kan fortsätta

tisdag 21 september 2010

21 September Pernillas Hackkorv

Man kan inte tro att det är korv när man kollar på bilden, men jag tog namnet på korven bokstavligt och hackade sönder den i stekpannan. Och jag tror faktiskt att det var så man skulle göra. Hur som helst, denna korven är tydligen poppis i värmland, men själv hade jag aldrig hört talas om den. Men Pernilla avvarade så snällt en till mig, och självklart ville jag prova på ytterliggare en sorts korv!
Gjorde i ordning lite dillstuvad potatis, stekte ett ägg och så lite rödbetor.

Måste säga att smaken påminner väldigt mycket om isterband, enligt mig. Men min kärlek fick nästan lite panik när han insåg att det var lever i korven. "Va? Lever. Jag klarar inte av lever. Isterband är ju gott! Det här smakar ju bara lever!!" Sen lämnade han nästan allt kvar.
Men jag står fast vid att jag tycker att det smakade som isterband, grynigt och lite salt smak.
Jag åt upp hela min portion och tyckte att det var helt okej, men ska jag vara ärlig så var det ju ingen wow rätt för mig, så jag skulle nog inte göra om det hemma hos mig. Men å andra sidan så är jag ju inte så superförtjust i isterband heller.
I vilket fall som helst så tackar jag och bockar för att värmländskan ville introducera mig för något nytt, och korv nr: 37.

2 kommentarer:

  1. Kärleken vet ju inte vad han pratar om, det är ju smaskens!

    SvaraRadera
  2. Isterband ska vara syrliga, vilket inte hackkorv är. Däremot tycker jag att hackkorven mer påminner om pölsa eller gamla tiders stångkorv. Jag tror inte heller att lever är en dominerande smak eller ingrediens i den värmländska hackkorven, den som Scan tillverkar.

    SvaraRadera