Snälla ge mig recept som du rekommenderar så att jag kan fortsätta

söndag 5 september 2010

5 September Tunnbrödsrulle med bastukorv

Jag som jobbat på en grill i tre år, och gjort hundratals tunnbrödsrullar, hur kunde jag glömma bort denna rätt? Kanske var det mitt undermedvetna som höll på storkna på grillen-maten som försköt denna rätten från mitt minne. Men nu var det i alla fall min som sagt, korv-älskande-kärlek som förfriskade mitt minne. Otippat. Dessutom lyckades jag hitta ytterliggare en ny sorts korv, bastukorven, som fick hamna i rullen. Korven, sort 32 för övrigt, smakade precis som vilken stekkorv som helst. Så vad dom menade med bastu vet jag inte, det var nog mest bara ett försäljningsknep. Men god var den i alla fall, och jag gick ju på att köpa den. Förutom korv, hade jag i sallad, rå lök, majonäsgurka, min alldeles egen gjorda senap och ayam brand chilisås(gud förbjude söt ketchup). Och såklart hemmagjort potatismos, icke pulvermos här inte!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar