Snälla ge mig recept som du rekommenderar så att jag kan fortsätta

tisdag 1 juni 2010

1 juni Tjälknöl


Det var en på jobbet som skulle göra tjälknöl och bjuda några gäster på, och självklart nappade jag på idén.
Började charma min kära granne till jägare för att få en älgstek.. Men innan jag hann jobba färdigt på det projektet hittade jag en bit färdig tjälknöl på ica.
Så tyvärr är denna biten rent fusk, men jag kan ändå säga att det var väldigt gott. Det smakade ungefär som rostbiff. Till tjälknölen hade jag potatisgratäng och en liten sallad av mozzarellaost, tomat, rödlök, olivolja, salt och peppar. Smarrigt!
..så självklart när jag redan hade köpt tjälknölen, kom min kära granne förbi med en härligt stor älgstek. Nu är frågan vad jag ska göra för något gott med den? Förslag är varmt välkommet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar