Snälla ge mig recept som du rekommenderar så att jag kan fortsätta

onsdag 23 juni 2010

23 Juni Saltimbocca


Ett tips från min far denna gången. Roligt att prova någon lite annorlunda rätt. Saltimbocca kommer ifrån Italien och betyder hoppa in i munnen.
Det var gott, men jag måste nog säga att det var ingen wow rätt. Det var mer speciellt att göra den än att äta den. Så den hoppade inte direkt in i min mun. Men prova gärna om du vill.
2 port.
tandpetare
3 st kalvschnitzlar
salvia, färsk
ca 6 skivor parmaskinka
salt och peppar
smör, att steka i
kokt ris
Banka ut schnitzlarna så mycket det går, lägg sedan på parmaskinka och salvia. Vik dom dubbelt och fäst med tandpetare. Stek dom lite på varje sida och krydda med salt och peppar. Häll sedan på vin och låt puttra under lock, max tio minuter. Servera med kokt ris till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar