Snälla ge mig recept som du rekommenderar så att jag kan fortsätta

lördag 26 juni 2010

25 Juni Sillpaj

Midsommarafton!! Det var full rulle hemma hos mig, i min trädgård, så det var inte läge att hålla på med bloggen mitt i allt. Så Jag hoppas ni har överseende med en dags försening. Gjorde i alla fall iordning en sillpaj för första gången, som jag bjöd mina kära gäster på. Och jag måste säga att den blev mycket god, ska nog se till att sillpajen förblir en tradition på midsommar från och med nu.

200 g kavring
75 g smör
3 dl gräddfil
1 burk matjesill
2 ½ dl kesella
1 rödlök
3 gelatinblad
1 msk sillspad
½ tsk malen svartpeppar
gräslök

Smält smöret, mixa kavringen och blanda sen ihop det. Tryck ut i botten på en pajform med löstagbar kant, låt sedan stå i kylen i 15 minuter. Lägg gelatinbladen i blöt. Hacka löken och matjesillen. Blanda sedan det med kesella, gräddfil, sillspad, peppar och gelé. Häll ut smeten ovanpå brödbotten och låt stå i kylen i minst 3 timmar för att stelna. Garnera med gräslök.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar