Snälla ge mig recept som du rekommenderar så att jag kan fortsätta

söndag 13 juni 2010

13 Juni Salta Biten


Det var ett tag sen jag hade äckel-veckan, test veckan.
Men konserven med Salta biten blev stående i skafferiet i väntan på att testas. Kändes ju inte så lockande att göra iordning den till middag... så den blev inte direkt prioriterad. Men nu var det dax.
Först och främst känns det lite halv snuskigt att det är konserverat kött, sen möttes man av lukten. Luktade precis som kattmat. (Visserligen är ju kattmat också konserverat kött) Sen ser det inte heller så smaskigt ut.
Stekte några kokta potatisar jag hade över som jag hade till. Och jag kan ärligt säga att smakupplevelsen var inte heller någon wow känsla.
Jag ratade inte köttet helt och hållet, det gick ju att äta. Skulle nog säga duger-i-krig kategorin skulle passa på denna konserven. Så med andra ord, jag äter ju hellre mat som man kan njuta av, så några fler Salta biten burkar blir det inte för min del.

4 kommentarer:

  1. Hej Linnea

    Jag tycker det är bra att göra lappkojs på saltabiten. Nåt att testa kanske :)

    SvaraRadera
  2. Salta biten är fantastiskt gott att bara äta med ris och skyn :) Min absoluta favorit när det kommer till campingmat.

    SvaraRadera
  3. tack för tipset:) men här måste jag nog säga att smaken är som baken.. :) är ingen super favorit för min del:)mvh linnea

    SvaraRadera
  4. Var köper man sån då ? - Aldrig sett här i Småland, men hört mycket om den o kan ni märket på den ??

    SvaraRadera