Snälla ge mig recept som du rekommenderar så att jag kan fortsätta

fredag 18 juni 2010

18 Juni Paella


Så har jag gjort min allra första paella. Men jag fuskade lite, egentligen ska man ha saffran i, men jag hade ingen..så det blev ett par teskedar gurkmeja istället. Men det härliga är att det är jag som bestämmer i mitt eget kök, så ingen kan säga att det är fel!
Och smarrigt var det!
ca 4 port.
3 dl ris,kokt
1 köttbuljongtärning
2 tsk gurkmeja
½ påse frysta räkor
1 kyckling filé, stekt
grillkrydda
salt och peppar
smör
ca 2 dl ärtor
ca 2 dl broccoli
Koka riset tillsammans med buljongen, blanda sen i gurkmejan/saffran. Koka ärtor och broccoli för sig. Skär kycklingfilén i små tärningar, stek den i lite smör och krydda med grillkrydda, salt och peppar. Sen är det bara att blanda ihop allt tillsammans med räkorna. Gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar