Snälla ge mig recept som du rekommenderar så att jag kan fortsätta

torsdag 3 juni 2010

3 juni Saras Tacosoppa

Min kära vän som rekommenderade chipslådan, hon kom även med detta förslaget. Kanske inte helt otippat? Men jag kan säga att denna soppan var verkligen supergod, den hamnar under absolut-måste-göra-igen listan, helt utan tvekan. Jag måste nog till och med påstå att den hamnar på topplistan bland mina egna favorit soppor.

ca 4 port

ca 150 g köttfärs
1 gullök
1 burk majs
2 st köttbuljongtärningar
1 tomat
1 burk salsasås
1 påse tacokrydda
ca 1 liter vatten
1 pressad vitlöksklyfta
riven ost
tortillachips
cremé fraise

Hacka löken, stek den sedan tillsammans med köttfärsen. Blanda sedan i majs, buljong, salsasås, tacokrydda, vitlök och vatten. Låt koka upp, ha sedan i hackad tomat precis före servering.
Sen får du krossa tortilla chips över din portion, strö över lite riven ost och sist en klick cremé fraise ovan på det. Grymt gott!

(Sara, jag tog mig friheten att ta bort morot och potatis, och istället lägga till färsk tomat. Man gör ju faktiskt som man vill!)

1 kommentar:

  1. YES, nice!
    Va roligt att du gillade den. Jag älskar den som sagt, och ska nog ta och göra den igen snart, det var ett tag sendan sist.
    KRAM- märta

    SvaraRadera