Snälla ge mig recept som du rekommenderar så att jag kan fortsätta

lördag 5 juni 2010

5 juni Avocadosoppa


Varm avocado, har du provat det någon gång?
Jag visste inte att man kunde ha det i varma maträtter förut, men det är super smarrigt.
Avocadosoppan är enkel att göra, och den passar perfekt som förrätt om man vill det.
3 st avocado
ca 5 dl vatten
1 buljongtärning
2 dl matlagningsgrädde
röd lök
stenbitsrom
creme fraiche
salt och peppar
Koka upp vattnet med buljongen. Blanda i grädde och avocadon och kör det i mixer. Smaka av med salt och peppar.
Toppa soppan med en klick creme fraiche, stenbitsrom och lite hackad rödlök. Super enkelt och supergott!

2 kommentarer:

  1. Halloj!
    Jag tänkte bara berätta att jag också testade avocadosoppan och den var jättegod! Tusen tack för tipset.
    Jag fotade resultatet och du kan kolla in det på min blogg, om du vill!
    Lycka till med dina matprojekt!
    Kram /Jill

    SvaraRadera
  2. Hej allihopa!

    Vill bara meddela att denna underbara människa lagar fantastiska maträtter och lägger verkligen ner sin själ i det hon gör. Så har ni inte testat hennes härliga recept kan jag verkligen rekomendera er att göra detta.

    Kramar på dig gumman/ från en vän som har äran att vara test kanin till de härliga och goa maträtterna.

    SvaraRadera