Snälla ge mig recept som du rekommenderar så att jag kan fortsätta

tisdag 27 april 2010

27 april Saras chipslåda


Bara namnet gör ju att man blir fundersam. Chips i mat?? Var bara tvungen att prova min väns konstiga förslag. Antingen är det något nytt och super smaskens, eller så är det en flopp.
Det var i alla fall väldigt roligt att bjuda på denna maträtten till två söta barn. "Chips till middag??"
Eller som min kärlek sa: "Jag som älskar tonfisk, älskar svamp OCH chips" Och visst tog han till och med en andra portion.
Men själv så blev jag inte så övertygad. Det var ok. Inte äckligt, men ok. Kommer nog inte göra det igen, tyvärr Sara. För när det kommer till mat så ska ju ändå smaken på rätten vinna över hur rolig eller lustig den är. Men ändå, kul att prova!
Men ni som läser får mer än gärna prova på Saras chipslåda. Som sagt, det var ju en vid bordet som åt flera portioner.
1 påse grillchips
1 burk tonfisk i vatten
ca 1 burk champinjoner/ eller färska, stuvade
(men jag tog kantareller från frysen)
2-3 dl riven ost
Lägg halva påsen chips i en ugnssäkerform, på med tonfisken, sen resten av chipsen.
Häll över svampstuvningen på chipsen, sen sist riven ost ovan på.
Se till att inte täcka alla chipsen, så spar du några knapriga.
In i ugnen i 200 grader tills det fått en fin färg. Ca 20 min

1 kommentar:

  1. oj, oj, saras förslag fick kritik...
    Ja, den är god, men vi lagar sällan den till middag hemma, snarare ett alternativ till kvällen, istället för ex.varma mackor och liknande.
    Men helt ok...
    Vill du ha fler förslag på mat att laga har jag en god "tacolasagn" lite speciell, inte alls som det låter...

    SvaraRadera