Snälla ge mig recept som du rekommenderar så att jag kan fortsätta

torsdag 15 april 2010

15 april Gulash soppa

Burken på ica, med färdig gulash soppa kan ju lugnt slänga sig i väggen.
Vilken skillnad det är när man gör hemmagjort.
Enkelt var det också, bara att bryna lite högrev, skivad lök, paprika pulver, tomatpuré och sen lite salt och peppar. Fast det skulle ju stå och puttra i en timme, men då pysslade jag ändå med annat. Stekte sen lite klassisk rasker i vitlök och smör som krutonger. Den klassiska gröna kvisten ovanpå som förgyller bilden hoppar jag över, det får duga ändå.

2 kommentarer:

  1. Tycker det ser ut som att du far laga middag till mej nar jag kommer tillbaka :) Ser jattefint ut!

    SvaraRadera
  2. HEeej, vad ducktigt du är, allt ser gott och fint ut!
    Och vad god mat du får äta varje dag ;)
    ha de ha de bra!

    SvaraRadera