Snälla ge mig recept som du rekommenderar så att jag kan fortsätta

fredag 16 april 2010

17 april Gazpacho soppa

Första gången jag får användning för mina nya fina skålar som jag släpade med mig hem från Indien resan.

Denna soppan har jag ett svagt minne av att jag har gjort en gång förut för ett par år sen. Det är en kall och frisk soppa, väldigt somrigt och gott. En perfekt förrätt.




Mixa
1 gul lök
½ gurka
½ grön paprika
3 st skalade tomater
3 dl tomatjuice



sen rör man i sambal oelek, vitlök, salt, peppar, 3 dl tomatjuice till och en pressad vitlöksklyfta. Sist hackar man gul lök, paprika, tomat och gurka som man lägger ovanpå. Och så lite hemmagjorda rasker krutonger på det.

4 kommentarer:

  1. Det ser riktigt gott ut
    Fin bild.
    Kram Angelica

    SvaraRadera
  2. Mums va gott, får nog prova det i mitt nya lilla kök, tyvärr har jag inga fina indiska skålar, men franska går nog också bra.Jätte fin blogg! Kram Jasmin

    SvaraRadera
  3. Ouh! ser riktigt gott ut, ska jag prova med grabbarna nästa helg!

    ska bli kul o se vad det blir näst =)

    SvaraRadera
  4. Du har verkligen hittat din grej. Efter Leila kommer Linnea! Kysst namn på bloggen

    SvaraRadera