Snälla ge mig recept som du rekommenderar så att jag kan fortsätta

torsdag 23 augusti 2012

100.000 bloggfest

Egentligen har jag passerat 150.000 besökare, men festen har inte blivit av förrän nu. Tanken är att jag inte ska ha bloggfester lika ofta längre, då jag inte hinner med.. men jag ville ändå ha denna festen som en Grand finale, med någonting från alla de länderna som jag har haft som tema hittills.

Så här blev menyn:

Fördrink: Fransk Lanson Champagne

Förrätt 1: Spansk Gazpachosoppa serverad med Indiska papadum bröd
Förrätt 2: Italiensk Johans Prosciutto crudo di parma med färska fikon
Dryck: Tyskt vitt vin

Huvudrätt: Svensk Älgragu
Dryck: Grekiskt rött vin

Efterrätt: Amerikansk Cheesecake

Efterdrink: Mexikansk Margarita

(Klicka på namnet så kommer du till receptet)














Som ni ser så fick mina gäster även varsin maskerad mask plus varsin cigarr. Under middagen kom även Martina Wallman och sjöng opera live för mig och mina gäster. Dessutom blev det en liten tävling där mina gäster skulle svara på olika frågor om mig, för att kolla hur bra dom egentligen känner mig..haha

Sist men inte minst höll jag ett litet tal för mina fina vänner. Så här blev det:

Micke
du är alltid så go och gla
du kan inte bara fiska bra

utan du fick även Malin att nappa
och tydligen så är du bra på att rappa...

Mina tjejfester utan Micke,
nej, det går icke.

Malin
alltid med nya tatueringar på din kropp
du,ditt humör är alltid på topp

Ett ex som gav mig en diss,
men att du kom in i mitt liv, 
har gjort att det verkligen inte var en miss.

jag har känt dig sen jag var 20 år
ja, tänk vad tiden går.

Hoppas vi många fler år som vänner får,
för att ersätta dig, det vet jag inte går.

Sanna,
du din galna tok, 
du är inte riktigt klok.

Det är tur att det här med bibeln är din grej,
så att du kompletterar mig.

Skörlevnad är ett bra ord som passar med dig,
för du är en så fantastisk tjej.

Jag kan skratta och le när jag tänker på sånt som vi gjort,
att du är min vän är någonting stort.

Lena,
du är en riktig klippa, 
jag lovar, en rysk bloggfest du inte kommer slippa.

Och dina hundar två, 
dom kommer också en inbjudan få.

Du tjejen, din mimik är ingen annan lik,
tänk om jag vore din tik...


Vi på dessa bloggfester en liten familj fått vara, 
och jag alltid på dessa minnen kommer spara.

Ni gör mitt liv mera rikt, 
utan er, det inte skulle vara sig likt.

Jag kommer förmodligen fortsätta att laga mat och baka, 
men nu får ni fan i mig ta och bjuda tillbaka!





2 kommentarer:

  1. ser ut som det blev lyckat! fina bilder och härligt tal du fixat! Kram Alma

    SvaraRadera
  2. tack! ja, det blev verkligen superlyckat! :)

    SvaraRadera