Snälla ge mig recept som du rekommenderar så att jag kan fortsätta

onsdag 24 oktober 2012

Saras Kassler- och vitlöksgratäng

Fick detta tipset från min fina vän Sara. Tydligen kommer det från Viktväktarnas receptbok från början. Men jag följer inte viktväktarnas regler så jag tog mig friheten att strunta i att köpa lightprodukter och använde riktigt smör istället för margarin. Jag skulle aldrig få för mig att köpa margarin, men det bestämmer du förstås själv hur du vill göra. Råkade även glömma att köpa champinjoner på burk, men det va nog bra, för jag tycker inte att det är så gott. Färska champinjoner är tusen gånger godare! Men nu hade jag så klart inte det heller... men hade däremot gula kantareller i frysen som jag tog fram. Och det är ju mycket bättre om jag får välja! Hur som helst kan jag faktiskt rekommendera detta receptet. Det är inte direkt någon festmat, men tycker ändå att det var väldigt gott. Det var dessutom väldigt snabbt och lätt gjort. Men det behöver ju inte alltid vara så avancerat för att det ska vara gott. 




Tid: ca 45 minuter

4 port.
150 g pasta, tex tagliatelle
400 g kassler
1 pujolök
2 tsk smör
1 burk champinjoner
2 dl creme fraiche
3 dl buljong
150 g färskost med vitlökssmak
1 dl riven ost

Koka pastan och lägg i en ugnsform. Strimla purjon och fräs i smör. Blanda ner svamp och tärnad kassler. Värm creme fraiche, buljong och färskost, rör ner purjolök, svamp och kassler. Häll det över pastan, strö över riven ost och gratinera i ugn i 225 grader ca 20-25 minuter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar