Snälla ge mig recept som du rekommenderar så att jag kan fortsätta

söndag 7 oktober 2012

Katrins tortillas

Det är ju så gott med allt som har med tacos att göra! Så jag uppskattar alltid när jag får testa nya sådana recept! Detta var också riktigt smarrigt, och mina gäster instämmer, de tog flera portioner! 


ca 4 port.
4 st kycklingfiléer
1 liten burk keso
jalapeno
salsa
vitlök
2 dl crème fraîche
riven ost
tacokrydda(mix påse)
4 st tortilla bröd
1 hackad gullök

Stek kyckling och lök med lite av tacokryddan. Blanda keso, kryddmixen och hackad jalapeno i en skål, blanda sen i kyckling röran. Röran läggs sen i tortillabröden som rullas ihop och läggs i en ugnsfast form. Blanda salsa(styrka efter smak) med crème fraîche och vitlök. Häll över så att det täcker tortillan, strö sedan över rikligt med riven ost. In i ugnen 225 grader tills den fått fin färg. Servera med guccamole, Nachos och sallad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar