Snälla ge mig recept som du rekommenderar så att jag kan fortsätta

onsdag 10 oktober 2012

Cupcake kit från Panduro

För ett litet tag sedan fick jag ett superfint cupcake kit från Panduro. Här får ni se resultatet!
Struntade i att göra smörkräm, då jag inte hade någon philadelphiaost hemma, plus att jag är inte så superförtjust i det i alla fall.. så jag, grannflickan och hennes kompis körde bara på att göra egna varianter på dekorationen av sugarpasten som följde med i paketet!

Nu följde det ju med kakmix som jag bara skulle blanda med smör, mjölk och ägg. Men det följde även med recept om du vill göra från grunden själv. Vilket jag tycker är allra bäst egentligen!







Cupcakes:
130 g smör
5 dl vetemjöl
2 dl strösocker
½ tsk salt
2 tsk vaniljsocker
2 tsk bakpulver
1 ägg
2½ dl mjölk
karamellfärg

Sätt ugnen på 180 grader. Sätt ut 6 stora formar på en bakplåt. Smält smöret i en liten kastrull på låg värme på spisen. Mät upp sockret, mjölet, saltet, vaniljsockret och bakpulvret och blanda i en bunke. Ta fram en ny bunke. Knäck ett ägg i bunken och vispa. Mät upp mjölken. Droppa i karamellfärg och häll över ägget. Häll i det smälta smöret och vispa ihop. Häll smörblandningen på mjöl blandningen. Vispa samman tills allt är ordentligt blandat. Fyll formarna ända upp till kanten. Ställ in plåten i nedre delen av ugnen. Grädda i 40-50 minuter. Låt muffinsen svalna helt innan dekoreringen.

Smörkräm:
150 g smör, mjukt
1½ dl florsocker
1 msk vaniljsocker
200 g philadelphiaost
karamellfärg
ev. kakao om du vill

Mät upp smöret och skär det i bitar, det mjuknar snabbt i rumstemperatur. ta fram elvisp och vispa ihop smöret, vaniljsockret, florsockret och karamellfärg/kakao. Rör i osten med en slickepott. provsmaka. Ta mer socker om du tycker att det behövs.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar