Snälla ge mig recept som du rekommenderar så att jag kan fortsätta

lördag 13 oktober 2012

Emilias kyckling

Ett recept från en klasskompis! Enkelt och gott! Första gången som jag använde vit balsamvinäger, har aldrig förut ens lagt märke till att det ens existerar.. Tyvärr så kände jag inte någon direkt smak av den i såsen, smakade mest vitlök och oregano. Men det var gott ändå!

2½ dl grädde
2 msk vit balsamvinäger
1 vitlöksklyfta
salt, peppar och oregano
kycklingfond
Parmaskinka 


Blanda ihop grädde med vit balsamvinäger, blanda sedan i pressad vitlök, oregano, salt peppar och lite kyckligfond efter smak. Förbered kycklingen: Tina två kycklingfiler och dela dem på längden, så du får fyra smala bitar. Salta, peppra och krydda med oregano och bryn i stekpanna. Linda sedan parmaskinka runt och lägg i ugnsform. Häll såsen över kycklingen och in i ugnen på 225 grader i ca 20 min. Servera med ugnsstekta rotgrönsaker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar