Snälla ge mig recept som du rekommenderar så att jag kan fortsätta

torsdag 18 oktober 2012

Saras kycklinggryta

Fick det här receptet för ett ganska så bra tag sedan, men ska jag vara ärlig så har jag inte prioriterat att göra det, för jag tyckte att det lät lite tråkigt. (förlåt sara). Men nu blev det äntligen av! Det var helt okej, absolut inte äckligt, men som jag anade, lite tråkigt. Men så kan det va, alla har vi olika smak!


500 g Kycklingfile
2 stora lökar
1 burk cocosmjölk
2 kycklingbuljongstärningar
1 burk minimajs
3 st morötter
5-6 stora färska champinjoner
1 dl matlagningsgrädde

Dela kycklingfilerna i stora bitar. Hacka och fräs löken. Lägg i kycklingen. När kycklingen är genomstekt tillsätt cocosmjölken, buljongen och grädden. Skala och hacka morötterna, minimajsen och champinjonerna. Lägg i grytan. koka ca 10 min. Smaka av med salt och peppar (ev. gurkmeja eller curry). Servera med ris.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar