Snälla ge mig recept som du rekommenderar så att jag kan fortsätta

söndag 5 februari 2012

Skagentoast med forellrom


Va förbi hötorgshallen för att kolla om det fanns någon ny sorts fisk eller kött som jag inte har testat.. såg lite mörkt ut på den fronten, men kom på att jag faktiskt bara har testat stenbitsrom och löjrom. Så varför inte slå till och köpa en burk med forellrom! Så fick jag en anledning att göra en underbart god skagentoast! Lyx!

ca 2 portioner:
1 dl  majonnäs
0,5 st röd lök
1 paket dill, Frusen går bra
1 burk forellrom eller stenbitsrom
250 gram räkor
ca 3 nypor salt
ca 3 tsk limejuice
ca 2 krm vitpeppar

Blanda majonäsen med finhackad rödlök, frusen dill, salt, vitpeppar och limesaft. Rör om väl. Vänd ner romen och skalade grovhackade räkor. Servera med rostat bröd och avokado plus eventuellt en citronskiva. Toppa gärna med en klick rom och lite dill.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar