Snälla ge mig recept som du rekommenderar så att jag kan fortsätta

söndag 12 februari 2012

Friterad potatis

Det här med friterad mat är farligt gott. Bokstavligen. Tur att jag bara gör allt en gång för att testa, annars skulle jag kunna äta friterat nästan varje dag! Idag testade jag att fritera rå potatis i skivor. Så himla gott!!
Till det gjorde jag en blandning på det jag hade hemma - som blev väldigt gott.

ca 2 port.
1 biff i bitar
1 gullök
½ röd paprika
½ färsk chili
1 vitlöksklyfta
ca 2 dl matlagningsgrädde
ca 2 msk worchestersauce
salt och peppar
smör att steka i
ca 1 msk majsmjöl

Hacka vitlök, chili, gullök och paprika i bitar. Stek med biffen i smör. Häll på matlagningsgrädden, smaka av med salt, peppar och worchestersauce. Red av med lite vetemjöl eller majsmjöl. Enkelt och gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar