Snälla ge mig recept som du rekommenderar så att jag kan fortsätta

lördag 11 februari 2012

Fish and chips på karp


Har fått en fritös av min kära mamma!!! Så himla glad! Hade bara tänkt låna den till min planerade amerikanska bloggfest..då är det ju nästan ett måste att fritera. Hur som helst så fick jag den! Härligt! Hade lagt fram karp för att tina tidigare idag, som jag hade tänkt äta med kokt potatis och skirat smör. Men nu blev det istället Fish and chips för första gången. Plus att jag gjorde hemmagjord remouladsås för första gången. Så himla gott!  Snacka om smarrig middag! Karp var nog också första gången nånsin. Den var också väldigt god!

Remouladsås:
½ dl majonäs
½ dl hackad ättiksgurka
1 dl gräddfil
1 msk skånsk senap

Egentligen ska det vara bostongurka istället för hackad ättiksgurka men jag hade inte det hemma. Och  det ska även innehålla kapris, men jag gillar inte det så jag hoppade över det! Så det här är min variant på remouladsås! 

Till det hade jag friterade pommes och karp som jag vände i mjöl, salt och peppar och som jag sen stekte i smör och olja.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar