Snälla ge mig recept som du rekommenderar så att jag kan fortsätta

söndag 19 februari 2012

Friterade räkor med sötsursås

För den som lyckats missa det, så har jag ju fått dille på att testa en massa friterade saker nu när jag har fått min nya fritös! Gjorde därför friterade räkor med sötsursås. Så himla gott! Man kan ju lika gärna äta ett par stycken så här, som förrätt, eller med ris som varmrätt. Bara att göra som man själv vill!

frityrsmet:
2 dl vetemjöl
2 dl kallt vatten
1 msk bakpulver

1 påse frysta räkor, skalade

Bara att blanda ihop frityrsmeten, doppa räkorna och sen fritera i ca 160 grader ca 2 minuter eller tills de får en fin gyllenbrun färg. Snabbt och enkelt gjort!

2 kommentarer:

  1. Helt ok! Har haft en fritös stående länge och väl men idag kom den fram. Ditt recept krispigt och bra. Slutade middagen med att fritera glasskulor, blev sååååå gott!

    SvaraRadera
  2. vad roligt att höra! du får gärna berätta hur du gjorde när du friterade glasskulorna, det har jag aldrig testat! mvh linnea

    SvaraRadera