Snälla ge mig recept som du rekommenderar så att jag kan fortsätta

torsdag 2 februari 2012

Katerynas kyckling och svamp rätt


Ett tips från en klasskamrat igen! Skoj! Snart har jag fått från alla i klassen! Dock så var det svårt att följa det här receptet, då jag fick det på ryska och fick använda google transelate..och dom översatte lite konstigt. Har försökt få till det, men min magkänsla säger mig att det inte blev helt rätt. Hur som helst har jag i alla fall försökt och det var gott.

500 g kyckling
300 g champinjoner
200 g lök
200 g ost (hård)
300-350 g grädde
2 msk mjöl
salt
peppar
vegetabilisk olja

Koka kycklingfiléerna tills de är mjuka.  Hacka löken i små bitar. Låt filéerna svalna, skär i små bitar.Fräs löken i vegetabilisk olja. Tillsätt svamp. Koka tills all vätska är borta, ca 10-15 minuter. Lägg i filéer, salt och peppar, rör om och ta bort från värmen.  Sätt en torrstekpanna på lätt värme. Blanda i mjöl, grädde, salt och peppar och låt koka upp. Tillsätt svamp och kyckling, rör om, ta bort från värmen. Lägg blandningen i en ugnssäker form Strö över ost. Sätt i ugnen, Grädda i 180 grader tills de är gyllenbruna, ca 30 minuter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar