Snälla ge mig recept som du rekommenderar så att jag kan fortsätta

onsdag 2 februari 2011

2 Februari Bengans räkor i curry

Ett tips från Mr Bengs. Grymt gott Bengan! Det här receptet hamnar i min recept bok där jag sparar alla smarriga recept. Och det är minsann inget dåligt betyg!

ca 4 port.
500 g räkor
1 gul lök
1 grön paprika
ca ½ dl chilisås
ca 3 dl grädde
1-2 vitlöksklyftor, pressade.
1 burk champinjoner (200g)
2 tsk curry
smör att steka i
jasminris

Börja med att skala räkorna. Hacka löken, stek i lite smör tillsammans med curryn. Skär paprikan i strimlor, lägg i den, champinjonerna, grädde, vitlök och chilisås. Låt stå och puttra en liten stund. Servera med ris till. Superenkelt, och supergott!

1 kommentar:

  1. Kul att du tyckte om den :)
    ska se om jag inte kan skaka fram
    ytterligare en kandidat till din receptbok hehe / Kram kram

    SvaraRadera