Snälla ge mig recept som du rekommenderar så att jag kan fortsätta

söndag 13 februari 2011

12 Februari Blogg fest

Äntligen har jag haft min bloggfest!! Åh det var så himla roligt! Jag ville aldrig att det skulle ta slut(min stackars granne märkte nog det...)! Jag har planerat denna dagen länge, jag ville verkligen bjuda på något super smarrigt. En riktig dunderfest, med riktig gourmé mat. Lyx lyx lyx. Det var vad temat skulle vara! När man ändå ska slå till med en matfest, då är det lika bra att göra det ordenligt! .. Så för att fira att jag passerat 10.000 besökare(som nu till och med lyckats bli över 12.000) blev det en brakmiddag med temat frankrike, med mina underbara vänner.

Menyn som jag klurat ihop blev följande:
Fördrink : Moet et chandon champagne
Förrätt: Cuisses de grenouilles (grodlår)
Huvudrätt: Canard a lórange(anka med apelsinsås)
Efterrätt: Tarte au citron (citron tårta)

Jag måste tillägga att mina vänner var över förväntan duktiga! Trodde att det skulle bli fler skeptiska miner och vägrande av att äta, när det kom till grodlåren! ;) Men alla smakade så duktigt! och flera tog till och med två!
All mat gick åt! Och det blev mycket gott att dricka, många skratt, spel, och musik. En perfekt fest helt enkelt. Ett stort tack rakt från mitt hjärta till er som kom. Jag hade en underbar kväll.













































2 kommentarer:

  1. Tack stumpan för en fantastisk kväll med god mat, härliga människor och många skratt. Ser fram emot 20 000 besökare festen!
    Kram Sanna

    SvaraRadera
  2. instämmer med föregående talare!!!

    // mr. proppmätt (jameson=)

    SvaraRadera