Snälla ge mig recept som du rekommenderar så att jag kan fortsätta

onsdag 16 februari 2011

16 Februari Anitas vegeburgare

Ett tips från en söt pige i Danmark!
Det var länge sen som jag gjorde något vegetariskt så det var verkligen på tiden! Det var väldigt gott! Perfekt att bjuda någon vegetarian på. Men ska jag ge riktig ärlig kritik, så skulle jag själv föredra en saftig köttbiff istället.. men så är det nog om man är köttätare!

ca 6 biffar

4 dl vatten
4 dl havregryn
½ gul lök, hackad
2 msk soya
2 msk solrosfrön
½ tsk oregano
½tsk basilika
½ tsk dill
1 vitlök, pressad
½ tsk salt

Koka ihop havregryn, vatten och lök i ca 10 minuter. Tillsätt sedan resten av ingredienserna och koka i några minuter till. Låt svalna lite. Forma till biffar och lägg på en plåt klädd med bakplåtspapper. Grädda i 175 grader i 30 minuter, vänd sedan på biffarna och grädda i ytterliggare 15 minuter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar