Snälla ge mig recept som du rekommenderar så att jag kan fortsätta

måndag 5 juli 2021

Sojastekt lax med syrlig mangosallad

Ett recept från ica.se. Jag som aldrig har gillat koriander har upptäckt att jag tycker att det är gott tillsammans med mango! Så vågade vara lite nytänkande och testade detta receptet, och som jag hade hoppats så var det riktigt gott! En väldigt fräsch rätt!
4 portioner 4 port ris (gärna fullkorn) Mangosallad: 1/2 gurka 1 rödlök 1 röd paprika 1 lime 1 kruka koriander 250 g fryst mango 1 msk olivolja peppar Lax: 1 msk strösocker 1/2 dl japansk soja 1 vitlöksklyfta 4 port laxfilé 1 msk olja Tina mangon. Ris: Koka riset enligt anvisningen på förpackningen. Mangosallad: Skala gurkan och löken. Dela och kärna ur paprikan. Tärna gurkan och paprikan och finhacka löken. Riv det yttersta skalet av limen. Grovhacka koriandern. Blanda mangon med grönsakerna, limeskalet och koriandern. Vänd ner olivoljan och smaka av med peppar och limesaft. Lax: Blanda sockret och sojan med pressad vitlök. Skär laxen i portionsbitar. Bryn den i oljan i en stekpanna, sänk värmen och stek ytterligare någon minut. Häll i sojablandningen och vänd runt laxen. Servera riset med laxen och mangosalladen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar