Snälla ge mig recept som du rekommenderar så att jag kan fortsätta

onsdag 15 september 2010

15 September Kapkummel

Har fått lite påtryckningar att jag ska hitta på lite egna recept. Hm, svårt. Vadå hitta på? Låg och tänkte på det innan jag somnade igår kväll. Känns som att det mesta redan är påhittat! Men så drömde jag att jag gjorde den här rätten. Haha, sant faktiskt. Så idag var jag bara tvungen att prova göra min drömrätt.

ca 4 port
400g kapkummel
ca 100g tigerräkor
ca 1½ dl kokos
ca ½ dl russin
2 msk gurkmeja
2 dl matlagningsgrädde
1 gullök, hackad
2 vitlöksklyftor, hackade
1 tsk sambal oelek
smaka av med salt
smör

Stek löken, blanda sen bara i resten av ingredienserna förutom fisken. Låt puttra en stund.
Skär fisken i bitar och lägg i den strax innan servering. Kokt jasminris till.

Bjöd min vän på min egen blandade skumma drömrätt... Och tänka sig, den fick ett bra betyg!
Kapkummel har jag aldrig ätit förut, någonsin, skulle jag vilja påstå, men den var helt ok. Smakade som torsk ungefär.

Sådär ja nu har ni en egen påhittad rätt! Kapkummel a la linnea.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar