Snälla ge mig recept som du rekommenderar så att jag kan fortsätta

fredag 21 september 2012

Saffranskryddad fisksoppa med lax och torsk

Har gjort liknande fisksoppor med saffran förut och det är en väldigt god kombination, så när jag fick detta tipset tänkte jag att jag mer än gärna gör den igen, trots att den är väldigt lik ett annat recept jag redan har testat här på bloggen. Men det är ju så gott! Testa gärna denna! Även gott med en klick aioli till!

400 gram torsk
300 gram laxfilé
150 gram räkor, skalade
1 st purjolök
1 st vitlöksklyfta
3 msk Touch of Taste Hummerfond
2 dl vatten
2,5 dl vitt vin

2,5 dl matlagningsgrädde
1 dl crème fraiche
1 paket saffran
1 tsk salt
0,5 krm svartpeppar
1 tsk timjan
1 tsk basilika
olivolja

Skär fisken i 3 cm kuber. Strimla purjolöken, finhacka vitlöken och fräs i olja. Tillsätt salt, kryddor, vatten, fond, vin, grädde och crème fraiche och låt sjuda ca 10 minuter. Lägg i fisken, koka upp och sjud tills fisken är klar. Tillsätt räkorna.

1 kommentar:

  1. I blog often and I truly appreciate your information.
    This article has really peaked my interest.
    I will take a note of your website and keep checking for new details about once per week.
    I subscribed to your RSS feed as well.
    My web site - what is health care

    SvaraRadera