Snälla ge mig recept som du rekommenderar så att jag kan fortsätta

lördag 1 september 2012

Åses fisksoppa

Fick detta receptet av min klasskompis mamma bara här om dagen, men gjorde den idag när jag skulle få besök. Och jag måste säga att vi båda tyckte att det var supergott! Annars har jag haft Fisksoppa Guarda mar som en favorit, men denna gick nog om den!



5 dl mjölk
2 dl cremefraiche
2 fiskbuljontärningar
1 gul,röd,grön paprika
1/2 purjolök
1 dl vitt vin Brukar ha i lite mer på slutet.
300g torsk
500 g oskal.räkor
vitpeppar
paprikapulver
Margarin,vetemjöl till redning

Blanda mjölk, fraiche,buljongtärning,vin,i en kastrull
Koka ihop.Strimla grönsakerna.
Stek paprika och purjo.Lägg i kastrullen.krydda.
Sen i med fisken låt puttra tills den är färdig ca 15 min
sist i med skalade räkor.
Serveras med fuskaioli : cremefraiche och pressad vitlök.brukat ta 1 burk och två klyftor
Serveras med ett gott bröd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar