Snälla ge mig recept som du rekommenderar så att jag kan fortsätta

onsdag 5 september 2012

Pappa Lennarts chicken enchiladas

Ett  väldigt gott recept!! Man skulle kunna tro att det är från min pappa om man känner mig bra, men fick det från min kompis bror för ett tag sen. Finns helt enkelt fler  Pappor som heter Lennart och kan göra goda recept!

2-3 kyckling filéer ca 400 g
2 gula lökar
smör
1 tsk salt
2 dl creme fraiche
4 stora eller 8 mindre tortillabröd
2 dl riven ost
sambal oelek efter smak

Sätt ugnen på 225 grader. Strimla kycklingen tunt. Skala och hacka löken. Bryn kycklingen med smör i en stekpanna. Rör ner löken och låt den fräsa med. Krydda med salt och sambal oelek. Rör ner creme fraiche och låt det koka ihop i någon minut. Fördela röran på tortillabröden och rulla ihop dem. Lägg dem tätt på ett ugnssäkert fat. Strö över den rivna osten. Gratinera i mitten av ugnen ca 10-15 minuter

2 kommentarer:

  1. Gud vad längesen jag åt enchiladas! Mums! Tack för påminnelsen ;)

    SvaraRadera
  2. kul att du tittar förbi och blir inspirerad :) kollade in din blogg också, den är verkligen bra! kul att det finns fler med samma intresse :)

    SvaraRadera