Snälla ge mig recept som du rekommenderar så att jag kan fortsätta

torsdag 13 september 2012

Lines tacogratäng

Ett recept från min barndomskompis! Älskar tacos! Och denna tacogratängen var verkligen god, men jag tycker fortfarande att Tommys tacogratäng är godast!
Tog mig friheten att hoppa över att ha ris till, kändes lite onödigt, plus att jag tog lite taco/salsasås till. Gott!!



5 dl creme fraiche
1 ask philadelphiaost
1 kg köttfärs
2 påsar tacokrydda
skivade tomater
riven ost

Creme fraichen och philadelphiaosten röres ihop och hälls i botten på en form. Stek köttfärsen och krydda med tacokryddan. Häll över cremefraiche blandningen. Lägg på skivade tomater och strö på riven ost. Gratinera i 225 grader tills den får en fin färg. Servera med ris, sallad och nachochips.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar