Snälla ge mig recept som du rekommenderar så att jag kan fortsätta

måndag 17 september 2012

Lines Roséfläskfilé med örtsås

Ytterliggare ett recept från min barndomsvän Line! Så roligt att hon äntligen har delat med sig av flera smarriga recept! Detta var enkelt att göra och väldigt gott! Enligt receptet skulle man ha kokt ris till, men jag hade en färdig potatisgratäng hemma som jag hade fått, så tog den till istället! Du gör såklart som du vill, vilket som passar bra.



4 port.

500 g fläskfilé
1 tsk salt
1 tsk rosépeppar

Sås:
2½-3 dl grädde
½ köttbuljong
1 tsk soja
1 tsk franska örter
1 msk finhackad persilja

Skär fläskfilén i skivor, stek i smör, strö över salt och rosépeppar. Låt köttet vara kvar, sänk värmen, späd med grädden och tillsätt smulad buljong, soja, örter och persilja. Låt såsen koka 3-4 minuter så den blir tjock. Servera med ris och sallad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar