Snälla ge mig recept som du rekommenderar så att jag kan fortsätta

onsdag 18 juli 2012

Rose-Maries Krämiga stenbitssill

Blev bjuden på denna goda sillen för ett litet tag sedan. Jag tycker att det är supergott med inlagd sill, men det är sällan jag brukar tycka om någon annan än vanlig matjesill, löksill eller absoluta favoriten Kerstins gula sill. Men jag kan säga att denna sillen var verkligen supergod! En ny variant för min del, kommer absolut att göra om denna!
Så här såg det ut när jag tog ut brickan för att bjuda grannarna på sill lunch, måste tillägga att dom också tyckte att det var gott!


ca 10-12 port.
2 förpackningar 5 minuters inläggningssill (a 420 g)
2 dl majonäs
3 dl gräddfil
4 tsk svensk senap
1 dl finskuren dill
2 burkar röd stenbitsrom (a ca 75 g)
1 finhackad gul lök
salt och peppar

Blanda allt utom sillen. Skär sillen i sneda bitar. Blanda med röran. Ställ i kylen i ett dygn före servering.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar