Snälla ge mig recept som du rekommenderar så att jag kan fortsätta

torsdag 5 juli 2012

Indisk bloggfest 90.000 besökare

Så där ja, nu fick jag äntligen till en bloggfest för 90.000 besökare. Fast nu i skrivande stund har jag ju passerat det för länge sen. Men så blir det när  man ska försöka få till ett datum som passar. Hur som helst hade jag en toppen kväll! Fick låna grannens superfina paviljong så vi kunde sitta ute och mysa! Hade precis köpt nya fina handsmida bestick från Indiska (väldigt passande) och en vattenpipa som vi använde för första gången också. Förutom det blev det också levande ljus, rökelse och riktig indisk plinga pling pling plong sånger! Eller Tamil sånger som det egentligen heter :) Självklart så serverade jag även maten i mina fina skålar som jag köpte i Indien för några år sedan. Supermysigt, verkligen härlig stämning och god mat! Supertack ni som kom, ni förgyllde min kväll! 

Under kvällen serverade jag:
(klicka på rätten så får du fram receptet)

Indiska ölen Chakra

Förrätt:
Naan bröd och Papadum bröd som vi åt med:
Mango chutney

Varmrätt:

Efterrätt:
Indiskt chai te










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar