Snälla ge mig recept som du rekommenderar så att jag kan fortsätta

fredag 16 mars 2012

Tacopaj

En klasskompis bjöd på denna underbart goda pajen när jag var hemma hos henne för inte så länge sen. Allt med tacos är så gott!! Rekommenderar att du testar denna pajen, mycket godare än vanlig köttfärspaj! Det här är utan tvekan en absolut-måste-göra-igen!

ca 4 port.

2 dl vetemjöl
100 gram smör
2 msk vatten
400 gram nötfärs

smör
1,25 dl vatten
1 påse Taco kryddmix
2 dl crème fraiche paprika & chili
150 gram ost


Tillagning
1. Pajdeg:
Sätt ugnen på 225°C. Blanda mjöl och smör till en grynig massa. Tillsätt 2 matskedar vatten och arbeta snabbt ihop degen. Låt vila kallt en stund. Tryck ut degen i en smord pajform. Förgrädda pajskalet ca 10 min.

2. Fyllning:
Bryn köttfärsen i lite smör. Tillsätt kryddmix och 1,25 dl vatten. Rör om. Låt sjuda på svag värme 10-15 min eller tills vattnet kokat in. Rör om då och då.

3. Lägg köttfärsfyllningen i pajskalet och bred över crème fraîche. Riv osten och strö över.

4. Grädda pajen 10-15 min eller tills osten smält och fått fin färg. Servera gärna med en god sallad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar