Snälla ge mig recept som du rekommenderar så att jag kan fortsätta

söndag 25 mars 2012

Linas goda kalla kräftpaj

Bjöd mina kära klasskamrater på denna när jag hade maskerad igår! (Orkade inte släpa med systemkameran..därav lite halvkassbild) Perfekt att bjuda många på, då jag antar att det inte går att spara denna allt för länge i kylen, och frysa in går nog inte alls. Hur som helst så var pajen helt okej, men jag tyckte att den smakade alldeles för mycket vitlök. ½-1 vitlöksklyfta hade varit mer lagom! Visserligen var mina klyftor ganska så stora..men i alla fall. Tack så mycket för tipset ändå! Kul att testa något nytt!


Pajskal:

1 dl grahamsmjöl
2 dl vetemjöl
125 g smör
2 msk vatten

Blanda alla ingredienser och grädda i 225 grader i ca 15 minuter. Låt pajskalet kallna.

Fyllning:
1 burk kesella
1 burk crème fraiche
1 dl hackad dill
1-2 pressade vitlöksklyftor
2 avokado
1 lime
1 burk kräftstjärtar (360 g)
salt
chilipeppar

Skär avokadon i bitar och pressa lime över (för att hålla färgen). Blanda alla ingredienser till fyllningen och fyll pajskalet. Garnera med tex kräftstjärtar och dill.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar