Snälla ge mig recept som du rekommenderar så att jag kan fortsätta

fredag 17 juni 2011

Mammas Pannkakor

Blev så himla sugen på pannkakor. Eller PanGkakor som grannflickan skrev på sin meny när hon lekte restaurang.
Det finns två saker jag gärna dricker mjölk till. Det är kanelbullar...och pannkakor. Då är jag direkt tillbaka i någon slags nostalgitrip.

Min mamma lärde mig detta receptet för många år sen. Superlätt att komma ihåg. Tänk bara, 2, 4, 8.

ca 2 port.
2 ägg
4 dl vetemjöl
8 dl mjölk
en nypa salt
smör att steka i

Blanda ihop smeten.. stek tunna pannkakor i smör. Servera med sylt. Eller varför inte strösocker och en skvätt citronsaft, det gillar jag!

2 kommentarer:

  1. Mmm, pannkakor var längesen. tack för tipset. :)

    SvaraRadera
  2. pannkakor tröttnar man aldrig på :)

    SvaraRadera