Snälla ge mig recept som du rekommenderar så att jag kan fortsätta

fredag 10 juni 2011

10 Juni Rostad kokoskladdkaka

Blev lite sugen på att baka, så provade att göra en kaka från min fina bok kladdiga kakor.
Den var helt okej, men ingen hit om du frågar mig. Men min gäst var imponerad och tog två bitar...smaken är som baken!

ca 12 bitar
150 g  smör
150 finhackad vit choklad
½ dl kokosmjölk
2½ dl strösocker
3ägg
1 tsk vaniljsocker
2½ dl vetemjöl
1 dl lättrostade kokosflingor

Sätt ugnen på 200 grader. Smält smöret i en kastrull på låg värme. När smöret smält lägger du i chokladen och rör om tills den smält. Ta bort kastrullen från plattan. Tillsätt kokosmjölken och häll i sockret och äggen under omrörning. Blanda i vaniljsockret, mjölet och kokosflingorna. Häll smeten i en springform och grädda i mitten  av ugnen i ca 20 minuter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar