Snälla ge mig recept som du rekommenderar så att jag kan fortsätta

lördag 4 juni 2011

4 Juni Mammas julsnaps


Den godaste snapsen jag någonsin druckit. Och faktiskt den enda som ÄR god.
Har provat många olika sorter, och oftast är det bara starkt och faktiskt, inte ett dugg gott.
Men denna. Denna är faktiskt farligt god. I princip alla jag har bjudit har sagt samma sak, så jag kan inte vara helt ute och cykla..
Så om du frågar mig kan man byta ut all annan snaps mot denna! Alltså inte bara till jul, utan hela året om!

2 ½ liter sprit
4 st citroner
13 g kardemummakärnor
13 g hel kanel
425 g strösocker

Skala citronerna tunt (inget vitt). Pressa citronsaften och rör ut i sockret.
Blanda i kryddorna och citronskal. Fyll på med spriten. Låt stå varmt i 14
dagar. Vänd varje dag. Serveras fryskallt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar